wika
Są to dwa amerykańskie ciężkie, czterosilnikowe bombowce strategiczne.
Ja wiem, że USA to potęga przemysłowa. Ale może ktoś ma dane, dlaczego Amerykanie produkowali jednocześnie dwa w sumie takie same samoloty?
Liberator:
Rozpiętość 33,55 m
Długość 20,52 m
Wysokość 5,49 m
Pow. nośna 97,4 m2
Masa własna 17200 kg
Masa całkowita 32300 kg
Prędkość maksymalna 480 km/h
Prędkość minimalna 140 km/h
Czas wznoszenia na 3200 m 10 min
Pułap 9700 m
Zasięg 2730 km (2270 kg bomb), 5500 kg (maks)
Latająca forteca:
Cytat a wikipedi
Konstrukcja czterosilnikowy dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, usterzenie klasyczne, podwozie – wciągane w locie
Załoga 11 (2 pilotów, 1 nawigator, 1 bombardier, 1 radiooperator, 6 strzelców pokładowych)
Historia
Data oblotu 28 lipca 1938
Lata produkcji 1939 – 1945
Wycofanie ze służby 1958
Dane techniczne
Napęd 4 silniki gwiazdowe 9-cylindrowe Wright R-1820-97
Moc 1200 KM (883 kW) każdy
Wymiary
Rozpiętość 31,60 m
Długość 22,50 m
Wysokość 5,80 m
Powierzchnia nośna 131,9 m²
Masa
Własna 16 374 kg
Startowa 29 710 kg
Osiągi
Prędkość maksymalna 486 km/h
Prędkość przelotowa 380 km/h
Prędkość wznoszenia 4,6 m/s
Pułap 10 850 m
Zasięg 2 980 km (normalny)
5 470 km (maksymalny)
Dane operacyjne
Uzbrojenie
13 karabinów maszynowych M-2 Browning kal. 12,7 mm (ruchome, z tego 4 podwójnie sprzężone, w przedniej, górnej, dolnej i tylnej części kadłuba oraz dwóch bocznych stanowiskach w kadłubie)
7 985 kg bomb w komorze bombowej w środkowej części kadłuba
Hej
Witaj Speedy
Ale cały czas nie mamy odpowiedzi dlaczego
Domyślam się że chodziło o kasę
Ale jeśli Consolidated miało produkować licencyjne B-17, i tak by zarabiali.
Stworzyli więc własną konstrukcję. I przy odbiorze przez jakąś komisję wojskową okazało się że B-24 nie jest jakąś rewelacją.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to że "Liberator" musiał być łatwiejszy w produkcji.
Hej
Zaczynając od końca: